Conversie Verhogen

Wil jij ook je conversie verhogen van je website maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Lees dan onze 4 praktische tips!

Veel bedrijven en ondernemers weten niet waar ze moeten beginnen en hoe ze de online kanalen in kunnen zetten om leads te genereren.


Tip 1: De basis

Dat ben jij! Waar sta je voor als bedrijf en wat maakt je anders dan je concurrent? Dat is nog nooit zo belangrijk geweest! Kan jij dit goed uitleggen en snapt de potentieel klant dit ook? Merkt een klant dit ook als zij klant zijn? Wij zien veel dat het in de basis al fout gaat omdat bedrijven niet goed weten wat ze willen.

Veel bedrijven zijn bang om focus aan te brengen in hun doelgroep omdat ze denken dan klanten niet aan te spreken en dus omzet mis te lopen. FOUT! Doordat je geen focus hebt spreekt het ook te weinig aan. Je bent niet onderscheidend genoeg en daarom kiezen mensen niet zo snel voor jou. In deze tijd is het aanbod groot en zul je extra je best moeten doen om de klant binnen te halen. Als je dit niet in orde hebt kun je onmogelijk je conversie verhogen.


Tip 2: Zoekwoorden

Weet jij waar je klanten naar opzoek zijn? Wees op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt en schrijf woorden of combinaties van woorden die mensen mogelijk kunnen zoeken in Google. Deze woorden en combinaties kan je door verschillende tools halen om te achterhalen hoeveel mensen hier op zoeken (de volumes). Verwerk deze woorden in je website als titel en in teksten zodat je hier beter vindbaar op wordt. Als je dit regelmatig doet en weet waar je klanten naar opzoek zijn blijf je de concurrent makkelijk voor. Dit is een goede eerste stap om je conversie te verhogen.

 

Tip 3: Design

Sluit het design van jouw website, webshop of platform aan bij wat je verteld? Is dit design dan ook nog is UX/UI technisch goed ingericht? De gebruiksvriendelijkheid en structuur van je website is een van de belangrijkste onderdelen om conversies te verhogen. Als de structuur niet klopt, onderwerpen niet op de website staan, de website niet gebruiksvriendelijk is of de website niet aanspreekt ben je een potentieel klant eenvoudig kwijt. Er is zoveel aanbod dus ze hebben binnen enkele seconden een andere aanbieder. Zorg dus dat de website up to date en modern is om je conversie te verhogen! 


Tip 4: gebruik call-to-actions op je website

Heb jij het product of de dienst die een klant zoekt? Top! Je geeft de klant waardevolle informatie via je website, webshop of platform en dan?

Zorg dat de potentieel klant in beweging komt! Door op slimme plekken call-to-action buttons neer te zetten nodig je de potentieel klant uit om in beweging te komen (door te klikken). Zorg ervoor dat een call-to-action button uitnodigt en niet te opdringerig wordt. Zorg dat als de potentieel klant erop klikt zij de juiste stap of informatie achter de knop vinden. Dit klinkt eenvoudig maar is moeilijker dan je denkt. Wel een belangrijke factor om je conversie te verhogen. 

We’ll help you Improve